Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Σάρκα και Πνεύμα


Σάρκα και Πνεύμα

Η σεξουαλικότητα και η πνευματικότητα έχουν μια μακρά συγκρουσιακή σχέση. Πολλοί άνθρωποι τις βλέπουν ως πολωμένες αντιπάλους στη συνείδηση – δηλαδή θεωρούν πως για να αποδεχτούν τη μια πρέπει να αρνηθούν την άλλη. Τέτοιες φιλοσοφίες μάς λένε πως για να γίνουμε  πνευματικοί πρέπει να ξεπεράσουμε την επιθυμία, να απαρνηθούμε τη σεξουαλικότητα, να ανυψωθούμε πάνω από τα συναισθήματά μας. Όμως άλλες φιλοσοφίες και πρακτικές, όπως η Τάντρα, βλέπουν τη σεξουαλικότητα και την πνευματικότητα σαν ένα αδιαχώριστο όλο, όπου η μια προάγει την άλλη.

Anodea Judith, Eastern Body Western Mind


Ένας βαθύς οργασμός μπορεί να είναι μια αποκάλυψη του εσωτερικού εαυτού σου, που θα φανερώσει τη φωτεινή αλήθεια για το ποιος είσαι, σε μια εκστατική ένωση με τον εραστή σου. Το σεξ μπορεί να μεγεθύνει το φως του έρωτά μας κάνοντάς το να ακτινοβολεί από κάθε κύτταρο του κορμιού μας, πάνω από τον φόβο - να λιώνει τις καρδιές μας μέσα στην άπειρη ακτινοβολία του όντος.
Το σεξ μπορεί να γίνει το μέσο προς τη Φώτιση.

David Deida, The Enlightened Sex Manual


Ο Ταντρισμός είναι η πιο ριζοσπαστική συνεισφορά της Ινδίας στην Πνευματικότητα. Η  θεμελιώδης ιδέα του Ταντρισμού είναι ότι ακόμη και το πιο κοινό συμβάν στη ζωή μας μπορεί να αποτελέσει μέσο για την Υπερβατικότητα… Το σεξ δεν θεωρείται ως μια πνευματική παγίδα αλλά ως μια πύλη του Παραδείσου.

Georg Feuerstein, Holly Madness


Στον Ταντρικό Βουδισμό η γυναίκα προσφέρει και δέχεται σεξουαλική ευχαρίστηση ώστε να αφυπνίσει την τέλεια σωματική ευτυχία και να τη συνδυάσει με διαλογισμό, με σκοπό να επιτύχει τη Φώτιση.

Miranda Shaw, Ph.D., Passionate Enlightenment: Women in Tantric Buddhism

Αν μπορέσεις να έχεις την εμπειρία του θανάτου (δηλαδή της απώλειας του εγώ σου) στο σεξ, τότε το σεξ  γίνεται πνευματικό, γίνεται ένας διαλογισμός. Από τη στιγμή που θα το γνωρίσεις αυτό με κάποιον άνδρα ή γυναίκα, τον αγαπημένο/αγαπημένη ή εραστή/ερωμένη, θα είναι εύκολο για σένα να δημιουργήσεις το ίδιο φαινόμενο μόνη/μόνος σου σε κατάσταση διαλογισμού, δηλαδή να δημιουργήσεις εσωτερικά αυτό που γνώρισες ήδη εξωτερικά.  Πραγματικά κάποιος μπορεί να το δημιουργήσει αυτό και στην εσωτερική του σφαίρα. Δεν είναι κάτι εύκολο, ωστόσο μπορεί να επιτευχθεί…. Αποκαλώ αυτό το εσωτερικό σεξ: διαλογισμό. Σ’ αυτό είσαι μόνος, ωστόσο σε έναν βαθύτατο οργασμό με το δικό σου πολικό αντίθετο.

Osho, Sex  Matters
Υπάρχει μια ολόκληρη μυθολογία που περιβάλλει το σεξ και τον θάνατο και η οποία έχει να κάνει με τη γνώση. Ξεκινά με τη Γένεση (της Βίβλου), τον απαγορευμένο καρπό, και αντηχεί σε όλους τους χώρους των επιθυμιών που δημιουργούνται από τη λογοτεχνία. Αυτή η απαγορευμένη γνώση είναι η θύρα, το κλειδί της οποίας πάρθηκε με την εντολή να μη το χρησιμοποιούμε, και είναι η ίδια η έκφραση του σεξ για τον άνθρωπο της Δύσης. Οι ηδονές που προσφέρει μπορούν να βιωθούν μόνο πληρώνοντας ένα τίμημα: Το ανακατεμένο αίμα του ευνουχισμού, της έμμηνης ρήσης και της απώλειας της παρθενίας. Από τα τρία υγρά του ανθρώπινου σώματος: νερό (δάκρυα, σάλιο, ιδρώτας), σπέρμα και αίμα, μόνο το αίμα είναι εκείνο που σημαίνει τόσο τον θάνατο όσο και τη ζωή.

Anne Dufourmantelle & Catherine Porter,
Blond Date: Sex and Philosophy


Οι όροι Γιανγκ (φως) και Γιν (σκοτάδι) εκφράζουν τις δυο πολικά αντίθετες αρχές του Σύμπαντος, και όλα τα γεγονότα μπορούν να περιγραφούν από την αλληλεπίδρασή τους. Αυτές οι πολικές ποιότητες αντιστοιχούν επίσης στην Αρσενική και στη Θηλυκή αρχή. Οι αλληλεπιδράσεις τους συμβολίζονται από μια συχνότητα αλλαγών που ισορροπούν σε μια ανέκφραστη κεντρική συνιστώσα, το Τάο, το οποίο, σε ελεύθερη μετάφραση, είναι η «Οδός» ή ο «Σκοπός», αλλά και που καθ’ αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένας ρυθμιστής των κινήσεων.

A. T. Mann & Jane Lyle, Sacred Sexuality


Ο κύκλος της γέννησης και του θανάτου συμβολίζεται από τον «Τροχό της Σαμσάρα», ο οποίος απεικονίζει τα στάδια της ζωής από τη γέννηση, στη νεότητα, ενηλικίωση, ωριμότητα, γηρατειά και θάνατο. Σ’ αυτόν τον τροχό, μαζί με την πείνα, η σεξουαλικότητα είναι ένα από τα κυριότερα κίνητρα του όντος. Όλα τα όντα είναι δεμένα σ’ αυτόν τον τροχό και αναπόφευκτα επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά τις βασικές διαδικασίες, τόσο τις ευχάριστες όσο και τις δυσάρεστες, όπου ανάμεσα στις δεύτερες ξεχωρίζει ιδιαιτέρως ο πόνος και η δυστυχία της ασθένειας και του θανάτου… Ο σκοπός είναι η απελευθέρωση από τα δεσμά του κόσμου μέσω της αποκάλυψης των εσωτερικών αληθειών και της Πνευματικότητας… Η επιδίωξη της ελευθερίας από τον κύκλο των μετενσαρκώσεων (στην Ινδία) συμβολίζεται, παραδόξως για τα μάτια των Δυτικών, από θεούς και θεές που κάνουν έρωτα.

Α. T. Mann & Jane Lyle, Sacred Sexuality


Πολλές μορφές του κεντρικού θέματος του Ιερού Γάμου, δηλώνουν την ένωση των αντιθέτων. Για παράδειγμα, στον Χριστιανό διανοητή Αυγουστίνο, ο Ιερός Γάμος είναι ανάμεσα στον Χριστό και την Εκκλησία, και ο οποίος ολοκληρώνεται στο «νυφικό κρεβάτι» του σταυρού.
Στην Αλχημεία, ο Ιερός Γάμος συνήθως αναφέρεται σε δύο διαφορετικά χημικά στοιχεία που λογίζονται το ένα ως Αρσενικό και το άλλο ως Θηλυκό, και που από την ένωσή τους παράγεται ένα τρίτο «αμόλυντο στοιχείο»…
Αλλά η ψυχολογική σημασία του Ιερού Γάμου, βοηθά στην επεξήγηση της μεταμόρφωσης του χάους και της σύγχυσης σε πρότυπο και ολοκλήρωση. Στην Ψυχανάλυση ελπίζουμε ότι μια τέτοια μεταμόρφωση θα λάβει χώρα σε σχέση με την ενδοψυχική σύγκρουση.

Andrew Samuels, Jung and the Post~Jungians


Η σεξουαλική γοητεία είναι η ψυχή που προσπαθεί να αποδράσει και να εισέλθει σε κάτι διαφορετικό από τον εαυτό της.

James Hillman,
We’ve Had a Hundred Years of Psychotherapy –And It’s Getting Worse


Η ανδρόγυνη φύση του Γιαχβέ φαίνεται καθαρά στη Γένεση: «Την ημέρα που ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο… αρσενικό και θηλυκό τους έπλασε, και τους ευλόγησε, και αποκάλεσε το όνομά τους Αδάμ». Επειδή ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα του, ο Αδάμ, όπως και ο Θεός, ήταν ένας ερμαφρόδιτος. Και ήταν αργότερα που ο Θεός δημιούργησε τη γυναίκα ως μια ξεχωριστή οντότητα και ένα ξεχωριστό φύλο, αποχωρίζοντάς την από τον Αδάμ… Τόσο ο Πλάτωνας όσο και ο Φίλωνας υποστήριζαν τη θεωρία της ανδρόγυνης καταγωγής του ανθρώπινου γένους, ισχυριζόμενοι ότι τα διαφορετικά φύλα αναπτύχθηκαν αργότερα.   Επίσης, και το ιερό βιβλίο των Εβραίων, το Ταλμούδ, περιγράφει τον Αδάμ ως αρσενικό και θηλυκό, σε ένα σώμα.

Dr. Larry Falls, When Sex Was a Religion



Στη μυθολογία το αρσενικό και το θηλυκό σημαίνουν δυαδικότητα παρά σεξουαλικότητα, και η (Βιβλική) Πτώση είναι η υποβάθμιση του ανθρώπινου νου στη δυιστική κατάσταση της σκέψης και του συναισθήματος – στην ατέλειωτη σύγκρουση μεταξύ καλού και κακού, ευχαρίστησης και πόνου, ζωής και θανάτου.

Alan Watts, Myth and Ritual in Christianity

Η Μαρία Βοναπάρτη συμπεραίνει (για τα μυστικιστικά και παράλληλα ερωτικά οράματα που είχε η Αγία Θηρεσία):
«Θα μπορούσα να τα συγκρίνω με αυτό που μου εκμυστηρεύτηκε κάποτε μια φίλη μου. Είχε χάσει την πίστη της, αλλά όταν έγινε δεκαπέντε υπέφερε από μια έντονη μυστικιστική κρίση και μάλιστα σκεφτόταν να γίνει μοναχή. Τώρα θυμάται ότι μια μέρα, ενώ βρισκόταν γονατισμένη μπροστά σε έναν βωμό, αισθάνθηκε μια τέτοια εξωκοσμική ευτυχία, που νόμισε ότι είχε καταλάβει το σώμα της ο ίδιος ο Θεός. Αργότερα, και αφού έδωσε τον εαυτό της σε έναν άνδρα, η φίλη μου συνειδητοποίησε ότι αυτό που είχε νομίσει ως κατάληψη από τον Θεό, ήταν ένας βίαιος σεξουαλικός οργασμός».

Georges Bataille, Erotism: Death & Sensuality

Δεν υπάρχουν σχόλια: